
Maserati práve oznámilo, že ruší plne elektrické superauto MC20 Folgore, na ktorom pracovalo dlhých 5 rokov
19. marca 2025Tento model mal tento rok ohromiť svet ako jeden z pilierov elektrifikácie tejto ikonickej talianskej značky.
MC20 Folgore, predstavený po prvýkrát v roku 2020, bol Maserati ešte v roku 2024 označovaný ako elektrické superauto, ktoré je „na ceste“. Plány však definitívne narazili na prekážku – nízky dopyt. V piatok Maserati potvrdilo, že projekt bol zrušený, čím ukončilo to, čo mohlo byť jedným z najvzrušujúcejších elektromobilov v histórii značky.
Aston Martin Valhalla sa blíži k výrobe a pripravuje sa na rivalitu s Lamborghini Revuelto
Tento revolučný model mal byť poháňaný trojicou elektromotorov s celkovým výkonom 700 koní. Postavený na vrchole rodiny vozidiel EV značky, MC20 Folgore sa mal zaradiť vedľa plne elektrických modelov, ako sú GranTurismo Folgore – elektrický grand tourer, Grecale Folgore – elektrické SUV, a GranCabrio Folgore – elektrický kabriolet. Maserati dokonca označilo svoje EV modely za „nový elektrický rozmer“, ktorý mal reprezentovať budúcnosť značky na globálnej úrovni.
Je to krok, ktorý nepochybne prekvapil nielen fanúšikov značky, ale aj automobilový svet. MC20 Folgore tak zostáva nenaplnenou víziou elektrifikácie Maserati.
Elektrická budúcnosť superšportov zatiaľ v nedohľadne
Budúcnosť Maserati sa už nebude niesť v znamení MC20 Folgore – modelu, ktorý mal byť vrcholom elektrického prejavu tejto značky. Ako Maserati uviedlo vo vyhlásení pre Car and Driver, projekt bol ukončený kvôli „nedostatočnému komerčnému záujmu“.
Vo vyhlásení sa ďalej uvádza: „Trhové štúdie v segmente superšportových áut, najmä medzi zákazníkmi MC20, naznačili, že majú výraznú preferenciu pre výkonné spaľovacie motory ICE a… [nie sú] pripravení prejsť na BEV v blízkej budúcnosti.“

Maserati sa namiesto toho rozhodlo zamerať na ďalšie zdokonaľovanie spaľovacej verzie MC20, ktorá je poháňaná 3,0-litrovým V-6 motorom s výkonom 621 koní. Podľa Autocar môže táto modernizácia priniesť aj zvýšenie výkonu až o 10 koní, inšpirované motorom z pretekárskeho modelu GT2 Stradale.
Aj keď sa MC20 Folgore stane neuskutočneným snom, Maserati ukazuje, že jeho spaľovacie motory stále majú miesto v srdciach nadšencov rýchlosti a výkonu. Budúcnosť značky tak bude pokračovať vo vysokých otáčkach, aj keď v inej podobe, ako sa pôvodne plánovalo.
Zrušenie MC20 Folgore spochybňuje elektrickú budúcnosť značky
Zrušenie modelu MC20 Folgore prináša znepokojivé znamenia pre budúcnosť Maserati – ohrozuje plánovanú elektrickú verziu SUV Levante a ambiciózny cieľ značky stať sa do roku 2030 čisto elektrickou automobilkou. Maserati pritom predtým deklarovalo, že všetky jeho modely budú elektrifikované – či už ako batériové elektrické vozidlá, alebo hybridy – už do roku 2028.
Rozhodnutie ukončiť MC20 Folgore zrejme neprišlo z ničoho nič. Už začiatkom roka Stellantis, vlastník Maserati, odpísal masívnu investíciu 1,6 miliardy dolárov, ktorá bola sčasti určená na vývoj nových elektrických áut. Okrem toho značka čelí problémom na čínskom trhu, kde predaje stagnujú. Zdá sa, že Maserati sa ocitlo v silnej búrke, na ktorú nebude stačiť len vyškrtnutie elektrického superauta z plánov.
