
Ferrari s hrdosťou oznamuje, že takmer polovica ich nových zákazníkov má menej ako 40 rokov
20. marca 2025Ide o dramatickú zmenu v demografii, keďže ešte pred rokom a pol ich bolo len 30 %. Tento trend prichádza práve v čase, keď sa značka pripravuje na debut svojho úplne prvého čisto elektrického automobilu v októbri.
Historicky boli kupci Ferrari často starší, a to nielen kvôli vysokej cenovke, ale aj kvôli jedinečnému pravidlu: na kúpu nového Ferrari si musíte s automobilkou „vypestovať vzťah“. Tento proces môže trvať celé roky. Napriek tomu, ako uviedol generálny riaditeľ Benedetto Vigna v rozhovore pre CNBC, profil klientely sa omladzuje, čo označil za významný úspech značky.
Exkluzivita však zostáva základným princípom Ferrari. Čakacie listiny na nové modely sú bežným javom a môžu trvať mesiace až roky – všetko závisí od konkrétneho auta a preferencií kupujúceho. Táto politika nielen upevňuje prestíž značky, ale aj udržuje vysoký dopyt. Hoci pre mladších kupujúcich môže byť tento proces náročný, zdá sa, že odhodlanie získať vzpínajúceho sa koňa vo svojej garáži im nechýba.

„Jeden 78-ročný klient mi raz povedal: ‚Pozrite, ja nemôžem čakať dva roky na Ferrari.‘ Odpovedal som mu: ‚A to je tá správna motivácia,‘“ prezradil Benedetto Vigna pre CNBC. „Naopak, mladší zákazník, 37-ročný, mi povedal: ‚Rád by som vlastnil Ferrari ešte pred štyridsiatkou.‘ Uistil som ho: ‚Nebojte sa, vaše auto vás bude čakať, keď budete mať 39.‘“
Ferrari je na prahu novej éry s debutom svojho prvého plne elektrického vozidla, ktoré má byť uvedené už túto jeseň. Podľa CNBC by to mohlo byť už v októbri. Hoci značka mlčí o detailoch, špekuluje sa, že pôjde o elektrickú verziu modelu Purosangue – ich luxusného SUV. Prototypy boli údajne spozorované v Taliansku. Purosangue, s počiatočnou cenovkou okolo 400 000 dolárov, spadá do prémiovej kategórie, no nie je najdostupnejším modelom značky. Tento titul patrí modeli Roma, ktorý začína na zhruba 250 000 dolároch.
Nový elektrický model bude nečakaným krokom pre tradičných fanúšikov Ferrari, ktorí si značku spájajú výlučne s burácaním spaľovacích motorov, dokonca aj hybridných. Avšak, ako priznal sám Vigna, pribúdajú zákazníci, ktorí by si kúpili Ferrari iba v plne elektrickej verzii – čo môže byť prekvapením aj pre samotnú automobilku. No jedno pravidlo zostáva nezmenené – Ferrari dodá vždy o jedno auto menej, než si trh žiada, čím si uchová svoju exkluzivitu a nedosiahnuteľnú auru.