V testovacích podmienkach Global 8000 prekročil nadzvukovú hranicu, no jeho reálna prevádzková rýchlosť dosiahne 1 160 km/h (Mach 0,94), pričom jeho dolet bude pôsobivých 14 816 km. Lietadlo sa už nachádza vo finálnej fáze montáže v torontskom závode Bombardier, pričom prvé dodávky sú naplánované na tento rok.
„Global 8000 bude najrýchlejším a najdlhšie doletovým účelovo skonštruovaným obchodným lietadlom, aké kedy bolo vyrobené,“ uviedol Stephen McCullough, senior viceprezident pre inžinierstvo a vývoj produktov Bombardier.
Tento nový model nahrádza doterajšiu vlajkovú loď spoločnosti, Global 7500, pričom prináša vylepšené špecifikácie vrátane predĺženého doletu z 13 890 km na 14 816 km, vyššej cestovnej rýchlosti a maximálnej rýchlosti 1 160 km/h. Počas testovacej fázy však dokázal prekonať aj nadzvukovú bariéru, keď v máji dosiahol rýchlosť 1 249 km/h (Mach 1,015), vďaka upravenému softvéru motora poskytujúcemu vyšší ťah.
Pôvodne sa počítalo s tým, že Global 8000 bude mať kratší trup, no najnovšia aktualizácia potvrdzuje, že jeho dĺžka zostáva rovnaká ako pri modeli 7500, pričom zachováva podobné štvorzónové usporiadanie kabíny. Oba ponúkajú kabínový priestor s objemom 74,7 m³. Technický tím zároveň našiel spôsob, ako optimalizovať spotrebu paliva bez zväčšenia nádrží, čím sa dosiahol predĺžený dolet.
Global 8000 zdedí kľúčové technologické prednosti svojho predchodcu, vrátane hladko ohýbaného krídla, ktoré redukuje aerodynamický odpor, turbulencie a spotrebu paliva. Ďalej ponúkne ergonomické naklápacie sedadlá Nuage s nulovou gravitáciou, pokročilé osvetlenie Soleil, navrhnuté na zmiernenie jet lagu úpravou cirkadiánnych rytmov pasažierov, a moderný systém riadenia kabíny vyvinutý spoločnosťou Lufthansa. Tlaková kabína Global 8000 poskytne komfortný ekvivalent 884 m nadmorskej výšky.

Bombardier vstupuje s týmto modelom do mimoriadne konkurenčného segmentu ultra-dlhého doletu jumbo biznis lietadiel, kde bude súperiť s Gulfstream G700 a Dassault Falcon 10X, ako aj s kompaktnejšími modelmi Gulfstream G800 a Falcon 6X. Pri výbere lietadla v tomto exkluzívnom segmente rozhodujú presné technické parametre – a práve vyššia cestovná rýchlosť a predĺžený dolet Global 8000 oproti 7500 (a väčšine konkurencie) dávajú tomuto modelu silnú výhodu. Napriek tomu, že dosahuje rovnaký dolet ako Gulfstream G800, jeho kabína je takmer o 2,4 m dlhšia, pričom G800 má miernu výšku navrch o 2,5 cm a šírku o 5 cm.
Stephen McCullough zdôraznil, že Global 8000 bude schopný pristávať aj na letiskách s kratšími dráhami, čo mu poskytne širšie operačné možnosti v porovnaní s ostatnými lietadlami v tejto triede. Testovacia verzia Global 8000 Flight Test Vehicle (FTV) je v prevádzke už od roku 2021 a počas skúšobných letov dokázala prekročiť nadzvukovú rýchlosť Mach 1. Jej posledné testovacie misie smerovali do Európy.

Predchodca Global 8000, model 7500, dosiahol pôsobivých 100 rýchlostných rekordov na rôznych trasách po celom svete, vrátane najdlhšieho nepretržitého letu biznis tryskom – zo Sydney do Detroitu. Bombardier očakáva, že nový model ešte viac rozšíri možnosti nonstop cestovania, umožňujúc lety na trasách ako Dubaj – Houston, Singapur – Los Angeles či Londýn – Perth.
Cena Global 8000 začína na 81 miliónoch dolárov, pričom jedným z prvých zákazníkov bude NetJets, popredný poskytovateľ zlomkového vlastníctva lietadiel.