Sony – od japonského startupu k globálnemu technologickému lídrovi

Spoločnosť Sony bola založená 7. mája 1946 v Tokiu pod názvom Tokyo Tsushin Kogyo K.K., čo v preklade znamená Tokio telekomunikačná a inžinierska korporácia. Za jej vznikom stáli dvaja vizionári – inžinier Masaru Ibuka a fyzik Akio Morita. Ich prvý produkt, automatický varič ryže, síce nezožal úspech, no odštartoval cestu plnú technologických inovácií. Prvý veľký komerčný úspech prišiel v roku 1955 s tranzistorovým rádiom, ktoré si získalo obľubu najmä v USA. V roku 1958 sa firma premenovala na Sony, čo je kombinácia latinského slova sonus (zvuk) a anglického sonny (mladík), čím chceli vyjadriť mladistvú energiu a zameranie na zvukové technológie.

V nasledujúcich desaťročiach Sony priniesla množstvo revolučných produktov. V roku 1968 uviedla farebný televízor Trinitron, ktorý sa stal štandardom kvality. V roku 1979 prišiel legendárny Walkman, ktorý zmenil spôsob, akým ľudia počúvajú hudbu. Spolupráca s firmou Philips viedla k uvedeniu CD prehrávača v roku 1983, čím sa začala éra digitálnej hudby. V roku 1995 vstúpila Sony do herného priemyslu s konzolou PlayStation, ktorá sa stala globálnym fenoménom. Nasledovali ďalšie generácie – PS2, PS3, PS4 a PS5 – každá z nich posúvala hranice herného zážitku.

Dnes je Sony globálnym konglomerátom so sídlom v Minato v Tokiu a s viac než 125 000 zamestnancami po celom svete. Jej aktivity sú rozdelené do viacerých divízií: Sony Electronics vyrába televízory BRAVIA, fotoaparáty Alpha a audio produkty; Sony Interactive Entertainment spravuje značku PlayStation a herné štúdiá; Sony Pictures produkuje filmy ako Spider-Man či Jumanji; Sony Music patrí medzi najväčšie hudobné spoločnosti; a Sony Honda Mobility vstúpila do sveta elektromobilov s modelom AFEELA.

V súčasnosti sa Sony zameriava na umelú inteligenciu, robotiku, priestorový zvuk a obraz, prepojenie hier, filmov a hudby, ako aj na ekologické inovácie. Jej vízia do budúcnosti nesie názov Creative Entertainment Vision, ktorá stavia na prepojení technológií a kreativity. Spoločnosť sa tak neustále vyvíja a hľadá nové spôsoby, ako obohatiť životy ľudí po celom svete.

Novinky spoločnosti Sony v roku 2025

Spoločnosť Sony v roku 2025 predstavila viacero zaujímavých noviniek, ktoré zasahujú do rôznych oblastí – od automobilového priemyslu cez hernú kultúru až po mobilné technológie a zábavný priemysel. Ide o ambiciózne projekty, ktoré naznačujú smerovanie značky k prepojeniu technológií, kreativity a umelej inteligencie.

NEPREHLIADNI  Alfa Romeo 33 Stradale: Krása, exkluzivita a vysoká cena

Elektromobil AFEELA 1

Jednou z najvýraznejších noviniek je elektromobil AFEELA 1, ktorý vznikol v spolupráci medzi Sony a Honda Mobility. Tento model je vybavený pokročilou umelou inteligenciou, multimediálnymi systémami a technológiou autonómneho riadenia. Vozidlo disponuje displejmi nielen vo vnútri, ale aj na vonkajšej karosérii, čím redefinuje interakciu medzi vodičom, autom a okolím. Predobjednávky už boli spustené, pričom cieľom je priniesť nový zážitok z jazdy, ktorý spája mobilitu s digitálnym svetom.

Herné značky na filmovom plátne

Sony sa tento rok výrazne angažuje aj v oblasti filmových adaptácií svojich herných značiek. Pripravuje sa sci-fi film Horizon, založený na populárnej hre Horizon: Zero Dawn, kde bude hlavnou postavou lovkyňa Aloy. Ďalším projektom je Helldivers 2, akčný film inšpirovaný vesmírnou strieľačkou, ktorý má atmosféru podobnú kultovému filmu Hvězdná pěchota. Okrem toho vzniká aj anime spin-off Ghost of Tsushima: Legends, ktorý bude exkluzívne dostupný na platforme Crunchyroll. Tieto projekty ukazujú snahu Sony rozšíriť svoje herné univerzá do sveta vizuálneho rozprávania.

Koniec série Xperia

V oblasti mobilných technológií Sony oznámilo ukončenie série Xperia, ktorá bola dlhé roky synonymom pre jej smartfóny. Namiesto nej plánuje uviesť úplne novú líniu telefónov, pravdepodobne s revolučným dizajnom. Medzi očakávané inovácie patrí napríklad predný fotoaparát integrovaný priamo do displeja, bez výrezov či rušivých prvkov. Tento krok naznačuje snahu Sony o redizajn mobilného zážitku a návrat do konkurencie s najväčšími hráčmi na trhu.

Zábava a kreatívna vízia

Na veľtrhu CES 2025 predstavila Sony voju novú stratégiu s názvom Creative Entertainment Vision. Táto vízia zahŕňa vývoj nástrojov na tvorbu priestorového obsahu, ktoré umožnia tvorcom pracovať s rozšírenou realitou a 3D prostrediami. Spoločnosť zároveň rozširuje spoluprácu s hudobníkmi a tvorcami anime, čím posilňuje svoju pozíciu v oblasti digitálnej zábavy. Platforma Crunchyroll Manga sa rozšíri o nové série, vrátane adaptácií ako The Last of Us, čím sa prepája herný a filmový svet do jednotného zážitku.

NEPREHLIADNI  McLaren oslavuje historické víťazstvo v Le Mans novým superautom 750S

Zdroj: internet

Zaujal vás tento článok?

Dajte mu hodnotenie kliknutím na hviezdičku!

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hlasov: 0

Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento príspevok.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

O autorovi

Pridaj komentár

M7 Social

M7 Social Subtitle

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial