
Ferrari Daytona SP3 vzdáva hold ikonickým pretekárskym špeciálom z Le Mans a prináša ducha 60. rokov do modernej éry
19. marca 2025Počas víkendu na pretekárskej dráhe Mugello v Taliansku sa vzpínajúci kôň pochválil týmto ultra limitovaným superšportom, ktorý okamžite zaujal svojím dizajnom inšpirovaným legendárnymi pretekárskymi modelmi značky. Pod kapotou ukrýva atmosférický V-12 motor, ktorý dokáže zo seba vydať viac ako 800 koní.
Názov Daytona pripomína éru úspechov Ferrari na 24-hodinových pretekoch Daytona v roku 1967, kde modely 330 P3/4, 330 P4 a 412 P dosiahli ikonický 1-2-3 finiš. Tento úspech sa stal múzou pre dizajnérsky tím Daytona SP3.
Inšpirácia je zrejmá pri pohľade na nádhernú karosériu z uhlíkových vlákien, aerodynamické tvary, dramatické čelné sklo a veľké blatníky. Zadnú časť zdobí masívny spojler a sofistikované osvetlenie – tenké predné svetlomety a horizontálna svetelná lišta vzadu dodávajú vozidlu moderný nádych. Daytona SP3 tak spája históriu s futuristickým štýlom a symbolizuje nadčasovosť Ferrari.

Ferrari Daytona SP3 sa pýši výnimočnými klinovitými dverami a elegantnou polo konvertibilnou karosériou typu targa. Ak túžite po pevnej streche, máte k dispozícii praktický pripínací strešný panel. Táto dokonale vyvážená kombinácia tradície a inovácií pokračuje aj v interiéri vozidla. Za volantom vás očarí digitálna palubná doska a špičková technológia Human-Machine Interface, ktorá je prevzatá z modelov ako SF90 Stradale, Roma či 296 GTB. Absencia veľkej infotainment obrazovky nad stredovou konzolou podčiarkuje filozofiu Ferrari – udržať vodiča maximálne sústredeného na volant a cestu.


Sedadlá, integrované priamo do karosérie, sú nastaviteľné a potiahnuté látkou s jedinečným dizajnom, ktorý elegantne prechádza cez stredový tunel. Tento retro detail je odkazom na estetiku vozidiel z éry Swinging Sixties.
Srdcom Daytona SP3 je 6,5-litrový motor V-12 s prirodzeným nasávaním, pôvodne známy z modelu 812 Competizione. Motor však prešiel dôležitými vylepšeniami – titánové ojnice, piestne čapy a diamantová úprava vahadiel a vačkového hriadeľa znižujú trenie a zdokonaľujú jeho výkon. Umiestnený priamo za kabínou pre dvoch pasažierov, tento motor robí z Daytona SP3 neodolateľný technický a dizajnový skvost.

Motor Ferrari Daytona SP3, prepojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou poháňajúcou zadnú nápravu, dosahuje úctyhodných 840 koní pri 9250 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 697 Nm. Tento výkon, o 10 koní vyšší ako u modelu 812 Competizione, robí z Daytona SP3 najvýkonnejšie cestné auto Ferrari so spaľovacím motorom – čo je viac než dostatočný dôvod, aby zaujalo zberateľov na celom svete.
Napriek tomu, že o Daytona SP3 už vieme mnoho, ostávajú dve veľké otázniky. Prvým je počet vyrobených kusov – Ferrari potvrdilo, že model bude dostupný len pre exkluzívny okruh VIP klientov a zberateľov, no presné číslo zatiaľ nezverejnilo. Pre porovnanie, predchádzajúce modely zo série Icona, Monza SP1 a SP2, boli limitované na 500 exemplárov.
Druhou otázkou zostáva cena. Ferrari o nej zatiaľ mlčí, no vzhľadom na prestíž modelu, jeho technológiu, dedičstvo série a výkonný V-12 motor sa dá očakávať, že cenovka bude sedemciferná. Takéto majstrovské dielo rozhodne patrí len medzi to najlepšie, čo Ferrari dokáže ponúknuť.