SpotMag.sk

Tvoje okno do sveta trendov

Panasonic spúšťa najväčší závod na batérie pre elektromobily

Zatiaľ čo predaj elektromobilov značky Tesla stále klesá, jej kľúčový americký dodávateľ batérií, spoločnosť Panasonic Energy, stavil na expanziu domácej výroby a v pondelok oficiálne otvoril nové výrobné centrum, ktoré má byť po dokončení najväčším na svete svojho druhu.

Závod, nachádzajúci sa v meste De Soto neďaleko Kansas City, zaberá 4,7 milióna štvorcových stôp – čo zodpovedá ploche približne 225 futbalových ihrísk – a znamená výrazné posilnenie americkej výrobnej prítomnosti spoločnosti Panasonic.

Ide o druhý závod firmy na batérie v USA, nadväzujúci na prevádzku v Sparks v Nevade, ktorá je súčasťou Tesla Gigafactory a funguje od roku 2017. Nový závod za 4 miliardy dolárov posunie kapacitu Panasonic v USA na 73 gigawatthodín, keď bude plne funkčný.

Panasonic očakáva, že nová továreň bude o 20 % efektívnejšia než tá v Nevade. Plánuje produkciu valcovitých článkov typu 2170, ktoré budú mať o 5 % vyššiu energetickú hustotu. Po úplnom rozbehnutí bude továreň schopná vyrobiť 70 článkov za sekundu, teda viac než šesť miliónov kusov denne.

Aj keď Panasonic označuje závod v De Soto za najväčší svojho druhu, ide pravdepodobne o prvenstvo z hľadiska fyzického rozmeru. Konkurenti ako LG Energy Solution, BYD či CATL totiž operujú s rozsiahlejšími kapacitami alebo majú vyšší súhrnný objem produkcie naprieč viacerými lokalitami.

Výstavba prichádza v dôležitom období pre americký sektor elektromobilov. Napäté obchodné vzťahy s Čínou spolu s vládnymi stimulmi v rámci zákona o znížení inflácie spustili investičnú vlnu do domácich výrobných kapacít, predovšetkým v republikánskych štátoch. Výsledkom je nebývalý rozmach v oblasti batérií a tisíce novovytvorených pracovných miest.

Aj keď celkový predaj elektromobilov prudko vzrástol, v posledných štvrťrokoch dochádza k stagnácii, predovšetkým po zmene administratívy pod vedením Donalda Trumpa. Tesla v tomto prostredí stráca pôdu pod nohami. Spomalenie rastu trhu zároveň zvyšuje riziko nadmernej kapacity výroby batérií – problém, ktorému čelí čínsky priemysel už dnes.

NEPREHLIADNI  Ferrari s hrdosťou oznamuje, že takmer polovica ich nových zákazníkov má menej ako 40 rokov

Tesla, najväčší zákazník Panasonic, zápasí s poklesom predaja spôsobeným starnúcim modelovým portfóliom, kontroverziami okolo Elona Muska a zameraním na vývoj v oblasti umelej inteligencie a robotiky. Japonské médiá uviedli, že Panasonic pôvodne plánoval dosiahnuť plnú kapacitu nového závodu do marca 2027. Tieto plány však boli odložené a taktiež boli zmrazené ambície na tretí závod v USA, v dôsledku oslabeného dopytu a nižšej štátnej podpory pre elektromobily.

Podľa agentúry Bloomberg sa Panasonic aktuálne sústredí na to, aby nový závod dosiahol plnú produkciu ešte tento rok. „Zatiaľ necítime spomalenie a máme pozitívny výhľad,“ uviedla Megan Myungwon Lee, prezidentka operácií Panasonic v Severnej Amerike.

Závod v De Soto by mohol zohrať zásadnú úlohu v budúcnosti americkej výroby elektromobilov a zároveň rozšíriť klientské portfólio Panasonic. Už teraz firma dodáva batérie startupu Lucid a uzavrela partnerstvo s Mazdou.

Projekt predstavuje najväčší ekonomický impulz v histórii štátu Kansas – vytvorí 4 000 priamych pracovných miest vo výrobe a spolu až 8 000 pracovných pozícií vrátane dodávateľov. Ide o významné rozšírenie popri už existujúcom 4-tisícovom tíme Panasonic v Nevade.

Zdroj: https://insideevs.com/

Loading

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?