SU7, supervýkonný elektromobil, ktorý búra hranice rýchlosti. S neuveriteľným výkonom 1 517 koní a impozantnými časmi na Nürburgringu si tento elektrický zázrak kladie za cieľ zosadiť konkurenciu ako Teslu či Porsche. A aby toho nebolo málo, Xiaomi plánuje svoje elektrické autá ponúkať globálne.
Model SU7, dostupný zatiaľ len v Číne, láka nielen svojimi rekordmi, ale aj cenou – kúpite ho už za 529 900 renminbi, čo je približne 72 737 dolárov. Xiaomi ho hrdinsky označuje za „najrýchlejší sériovo vyrábaný štvordverový sedan na svete“ s maximálkou 217 mph a akceleráciou z 0 na 62 mph len za 1,98 sekundy.
Navyše, aby sa podčiarkla jeho športová duša, Xiaomi pripravilo špeciálne balíčky – „Racing Package“ a exkluzívnu edíciu „Nürburgring Nordschleife Limited Edition“. Zdá sa, že Xiaomi z kategórie spotrebnej elektroniky preskočilo priamo na trať – a to rovno vo veľkom štýle.
Prekonáva Teslu, ohrozuje Porsche – revolúcia menom SU7!
Obe špeciálne edície prinesú vylepšenia stvorené pre okruh, vrátane chladiaceho systému, ktorý zvládne extrémnu záťaž počas dvoch „horúcich“ kôl na legendárnom „Zelenom pekle“. Keď práve neláme rekordy na Nürburgringu, Xiaomi SU7 triumfuje na domácich tratiach v Číne.
Podľa Xiaomi je SU7 najrýchlejším sériovo vyrábaným autom na medzinárodnom okruhu v Šanghaji, a zároveň drží titul najrýchlejšieho štvordverového sedanu na okruhoch Chengdu Tianfu, Zhuzhou a Zhuhai. Čínske okruhy sa vraj doslova otrasú, keď z prívesu zíde tento výkonový šampión.
Xiaomi navyše nešetrilo na aerodynamike – zadné krídlo z uhlíkových vlákien nielen esteticky ladí s dizajnom, ale zároveň zvyšuje prítlak a zlepšuje jazdnú stabilitu v zákrutách. Hoci Xiaomi tvrdí, že SU7 nie je superautom, konkurencia sa môže právom obávať. Ak toto nie je superauto, aké by asi bolo, keby Xiaomi vytvorilo „skutočné“ superauto?
Prítlak ako v superšporte, výkon na hranici extrému!
„S revolučným aerodynamickým dizajnom dosahuje Xiaomi SU7 Ultra pôsobivý prítlak 285 kg – hodnota, ktorá sa hravo vyrovná špičkovým superautám,“ uvádza Xiaomi vo svojom vyhlásení.
Vďaka trojitým motorom ponúka SU7 úctyhodný dojazd približne 391 míľ, no pri jazde na maxime, napríklad na Nürburgringu, to bude pravdepodobne podstatne menej. Interiér vozidla ohúri exkluzívnymi detailmi z uhlíkových vlákien a modernou obrazovkou pre infotainment, ktorá spĺňa nároky aj tých najnáročnejších vodičov.
Hoci Xiaomi zdôrazňuje, že SU7 má byť aj luxusným automobilom, jeho dominantné zameranie je na výkon a rýchlosť. Tento štvorkolesový diabol zbiera rešpekt na ikonických tratiach, ako je Nürburgring, a je navrhnutý tak, aby bol vládcom okruhov. Ak si tam Xiaomi získa slávu, má priestor obrátiť pozornosť na ďalšie ambície. Navyše, s cenou nižšou ako Tesla Model S v Číne má SU7 pred sebou obrovský potenciál rastu. Aktuálne je v Číne dostupný na kúpu a Xiaomi už poškuľuje po globálnom trhu – cieľom je rok 2027.