Lamborghini Lanzador 2029 predstavuje vstup exotického výrobcu automobilov do éry elektromobilov. Divoko vyzerajúci koncept Lanzador naznačuje budúce úsilie spoločnosti o prechod na elektrický pohon. Toto kupé s vysokou svetlou výškou vyzerá byť pripravené na zdolanie rally etapy a Lamborghini tvrdí, že jeho dva elektromotory dosiahnu výkon viac ako jeden megawatt – to je viac ako 1360 koní (1000 kW) pre každého, kto o megawattoch ešte nepočul.
Zatiaľ čo koncept Lanzador si zachováva charakteristické proporcie s motorom umiestneným v strede, skutočnosť, že za prednými sedadlami nemá masívny preplňovaný motor V10, znamená, že zostal priestor pre pár zadných sedadiel a prekvapivo objemný batožinový priestor. Interiérový dizajn pripomína kokpit stíhačky, s volantom s plochým dnom, vysokou stredovou konzolou, ktorá sa pripája k hornej časti palubnej dosky, a samostatnými digitálnymi displejmi pre vodiča aj spolujazdca.
Povedali by sme, že táto terénna raketa vyzerá pripravená na výrobu a radi by sme ju čoskoro videli na cestách. Lamborghini však tvrdí, že sériové auto nebude hotové skôr ako v roku 2028.
Čo je nové pre rok 2029?
Lanzador bude novým modelom v ponuke Lamborghini a zároveň prvým elektrickým vozidlom značky s batériovým pohonom, keď sa začne predávať, pravdepodobne ako model pre rok 2029.
Cena a ktorý z nich kúpiť
Očakáva sa, že cena Lamborghini Lanzador 2029 bude začínať na približne 280 000 eur.
Lamborghini zatiaľ nezverejnilo presné ceny modelu Lanzador, pričom očakávame, že sa objaví niekoľko variantov, vrátane možného kabrioletu. Keď sa dozvieme viac informácií bližšie k uvedeniu auta na trh, tento článok aktualizujeme o podrobnosti.
Motor, výkon a vlastnosti elektromobilu
Spoločnosť Lamborghini zatiaľ nezverejnila oficiálne údaje o výkone elektrického Lanzadoru, ale uviedla, že pohon všetkých kolies bude štandardom a že auto bude mať dva elektromotory – jeden na každej náprave – s maximálnym výkonom viac ako 1000 kW (1360 koní).
Lamborghini navyše tvrdí, že elektromotor namontovaný na zadnej náprave môže fungovať ako simulovaný samosvorný diferenciál, ktorý pomáha s ovládateľnosťou v zákrutách. Koncepčné vozidlo bolo prezentované ako pseudo-terénne vozidlo s vysokým podvozkom, ale to sa môže zmeniť, keď sa Lanzador blíži k sériovej výrobe. Alebo by mohlo zostať vozidlom s vyšším podvozkom a zamerať sa na súperov, ako je Porsche 911 Dakar.

Interiér, pohodlie a batožina
Koncept Lanzador má dvojdverovú karosériu, ale zahŕňa štyri sedadlá s dvoma škrupinovými sedadlami v druhom rade. Interiér vyzerá luxusne, ale stále veľmi v štýle Lamborghini, s volantom s plochým dnom, plávajúcou stredovou konzolou, ktorá je umiestnená vysoko medzi vodičom a spolujazdcom, a športovými sedadlami s vyšívanými logami.
Veľkoryso veľký – na hyperauto – batožinový priestor v zadnej časti sa dá zväčšiť sklopením zadných sedadiel. K dispozícii je aj predný kufor, ktorý je typický pre elektromobily aj pre ostatné modely Lamborghini s motorom umiestneným v strede.

Informačné a zábavné systémy a konektivita
Neočakávajte typickú obrazovku infotainmentu umiestnenú v strede. Namiesto toho Lamborghini nainštalovalo dva samostatné displeje, jeden umiestnený za volantom pre vodiča a druhý pred spolujazdcom.
Zatiaľ nie sú známe ďalšie funkcie infotainmentu, a keďže dátum výroby Lanzadoru je tak ďaleko, technológia v aute by sa mohla vyvinúť za súčasný stav. Stále však očakávame funkcie ako Apple CarPlay a Android Auto, ako aj prémiový audiosystém a bezdrôtové nabíjanie smartfónov.
Zdroj: caranddriver.com, Foto: auto.pravda.sk



















