Zoznámte sa s Bugatti Tourbillon, hybridným hyperautom s výkonom 1 324 kW, ktoré nahrádza Chiron

Najvýkonnejší model značky, obmedzený na 250 kusov, má prístrojový panel inšpirovaný švajčiarskym hodinárstvom.

Tourbillon je nový Bugatti hypercar, ktorý svojimi 1 324 kW ohromuje viac než jeho predchodcovia. Miesto ikonického 8,0-litrového W16 so štyrmi turbami zaujíma 8,3-litrový atmosférický V16 s výkonom 735 kW, doplnený trojicou elektromotorov s celkovým výkonom 588 kW. Výsledkom je najvýkonnejšie Bugatti v histórii.

Dizajn uhlíkovej karosérie vychádza z Veyronu a Chironu, no má nižšiu strechu, je ľahší, aerodynamickejší a chladič pôsobí impozantnejšie. Hlavnou novinkou interiéru je skeletonizovaný prístrojový panel z titánu a zafírového skla, inšpirovaný mechanickou komplikáciou „tourbillon“ zo luxusných hodiniek.

Mate Rimac, generálny riaditeľ Bugatti-Rimac, uviedol, že projekt Tourbillon začal pred štyrmi rokmi, pričom značka skúmala možnosti ako SUV, kupé-crossover či luxusný sedan. Rovnako sa rozhodovalo medzi hybridným a plne elektrickým pohonom.

Rimac preferoval spaľovací motor, a tak spojil sily s britským Cosworthom na vývoji V16 s atmosférickým nasávaním, ktorý dosahuje až 9 000 ot./min, pričom jeho výkon zodpovedá pôvodnému štvorturbovému W16 z Veyronu. Rimac využil svoje odborné znalosti v elektrickom pohone a doplnil V16 o dva elektromotory vpredu a jeden vzadu. Zdrojom energie je 25 kWh olejom chladená 800-voltová batéria, integrovaná v podvozku za cestujúcimi, umožňujúca elektrický dojazd až 60 km.

🚀 Extrémna rýchlosť a nadčasový dizajn: Tourbillon redefinuje hyperautomobily

Bugatti Tourbillon je, ako sa dalo očakávať, neuveriteľne rýchly. Podľa hlavného technického riaditeľa Bugatti, Emilia Scerva, prvé testy naznačujú, že prototyp dosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,0 sekundy, z 0 na 200 km/h za 5,0 sekundy a z 0 na 300 km/h za 10,0 sekundy. Cieľová maximálna rýchlosť je 445 km/h, pričom rýchlomer je kalibrovaný až na 550 km/h, čo naznačuje potenciál prekročiť očakávania.

„Chceli sme zachovať čistý analógový zážitok atmosférického spaľovacieho motora a spojiť ho s agilnosťou a schopnosťami elektromotorov,“ vysvetlil Scervo.

NEPREHLIADNI  Ako si vybrať rýchlovarnú kanvicu, ktorá vám vydrží roky

Samotný motor je nízko uložený v novej ultra tuhej karosérii Tourbillonu, ktorá je vyrobená z uhlíkových kompozitov novej generácie T800. Zavesenie pozostáva z viacprvkového systému kovaného hliníka, ktorý nahrádza dvojité oceľové lichobežníky Chironu. Hliníkové závesné ramená a vzpery s 3D tlačou a umelou inteligenciou, vrátane zadného dutého profilu, sú technické aj vizuálne majstrovské diela.

Dizajn Tourbillonu čerpá inšpiráciu zo slávnych historických Bugatti – pretekárskeho Type 35 z 20. rokov, majestátneho Type 41 Royale vyrábaného od 1927 do 1933, a elegantného Type 57SC Atlantic z 30. rokov.

Frank Heyl, riaditeľ dizajnu Bugatti, zdôraznil, že charakteristickým prvkom je podkovovitá maska chladiča, ktorá je širšia a nižšia než v Chirone a ktorá definuje celé auto. Nový centrálny stierač nadväzuje na dizajnovú líniu kapoty a strechy.

Vzadu nájdeme dva rady ultratenkých LED svetiel, každé hrubé menej než 1,27 cm, a úzky panel, ktorý sa zdvíha a odhaľuje priestor pre batožinu, špeciálne navrhnutú na mieru.

Bugatti Tourbillon: Umenie, výkon a elegancia vo svojej najčistejšej podobe

Z profilu pôsobí široká „línia Bugatti“ okolo dverí – typická pre Veyron aj Chiron – ešte výraznejšie vďaka nižšej línii strechy. Vzadu vytvárajú dramatický vizuálny efekt:

  • masívne výfuky
  • karbónový difúzor v štýle Le Mans (dvojnásobne väčší než v Chirone)
  • dynamická vlna LED svetiel s osvetleným nápisom „Bugatti“

Motor V16 je exponovaný nielen pre obdiv, ale aj kvôli efektívnemu chladeniu.

Po otvorení dihedrálnych „nožnicových“ dverí sa odhalí azda najúchvatnejšia časť interiéru – skeletonizovaný prístrojový štít, inšpirovaný umením švajčiarskych hodinárov. Tento sofistikovaný mechanizmus, pozostávajúci z vyše 600 komponentov, je vyrobený z:

rubínových detailov

titánu

zafírového skla

Centrálny prístrojový klaster s trojicou ciferníkov je fixovaný na svojom mieste, pričom dve ramená volantu rotujú okolo neho. Vyrobený s extrémnou presnosťou 50 mikrónov (menej ako priemer ľudského vlasu), váži len 710 gramov.

NEPREHLIADNI  Lürssen predstavuje revolučnú megajachtu Cosmos: 114 metrov inovácií a elegancie

Stredová konzola je umelecké dielokrištáľové sklo prechádza 13 samostatnými procesmi pre dokonalú pevnosť a čistotu. Hliníkové prvky, eloxované a frézované z jedného bloku, umocňujú prémiovú kvalitu.

Naštartovanie V16 sprevádza divadelný momenthliníkový ovládací prvok na stredovej konzole, ktorým sa motor aktivuje potiahnutím a vypne stlačením. V duchu Bugatti tu nenájdete žiadne dotykové displejeHeyl je presvedčený, že obrazovky rýchlo starnú, a preto je Tourbillon navrhnutý nadčasovo.

Tourbillon bude exkluzívny250 exemplárov, každý s cenou 3,8 milióna eur (približne 4,08 milióna dolárov). Výroba začne v Molsheime vo Francúzsku v roku 2026.

„Áno, vytvoriť nový motor V16, integrovať ho s batériou a elektromotormi, používať 3D tlačené časti v podvozku a prístrojový panel hodný švajčiarskych hodinárov je šialené,“ priznáva Rimac. „Ale presne to by urobil Ettore Bugatti.“

Zaujal vás tento článok?

Dajte mu hodnotenie kliknutím na hviezdičku!

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hlasov: 0

Zatiaľ žiadne hlasy! Buďte prvý, kto ohodnotí tento príspevok.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

O autorovi

Pridaj komentár

M7 Social

M7 Social Subtitle

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial