Facebook v roku 2025: Novinky, trendy a kontroverzie

Facebook

Facebook je sociálna sieť vlastnená spoločnosťou Meta Platforms, Inc. Bola spustená 4. februára 2004 Markom Zuckerbergom a jeho spolužiakmi z Harvardu. Slúži na komunikáciu, nadväzovanie priateľstiev a zdieľanie fotografií a videí.

Ak si chcete stiahnuť aplikáciu Facebook, môžete ju nájsť na:

V nedávnych správach sa objavila informácia, že Eminem žaluje spoločnosť Meta za údajné porušovanie autorských práv na Facebooku a Instagrame. Žiada odškodné vo výške 109 miliónov dolárov.

Eminem vs. Meta: Súdny spor o autorské práva a 109 miliónov dolárov

Eminem skutočne podal žalobu na spoločnosť Meta za údajné porušovanie autorských práv na Facebooku a Instagrame. Jeho vydavateľstvo Eight Mile Style tvrdí, že Meta nelegálne ukladala, reprodukovala a distribuovala jeho hudbu bez potrebných licencií. Eminem žiada odškodné vo výške 109 miliónov dolárov a súdny zákaz, ktorý by zastavil ďalšie porušovanie autorských práv.

Meta sa bráni tým, že má licenčné dohody s tisíckami partnerov po celom svete a že rokovala v dobrej viere so spoločnosťou Eight Mile Style. Po podaní žaloby Meta odstránila Eminemove skladby zo svojich platforiem.

Eminem žiada odškodné vo výške 109 miliónov dolárov a súdny zákaz, ktorý by zabránil ďalšiemu porušovaniu autorských práv. Spor sa zatiaľ neskončil a očakáva sa ďalší vývoj v súdnom konaní.

Facebook vs. Európska únia: Regulácie, pokuty a budúcnosť sociálnych sietí

Facebook a Európska únia majú v poslednom období niekoľko významných tém:

  1. Obmedzenie prístupu k sociálnym sieťam – EÚ zvažuje zavedenie tzv. „digitálnej dospelosti“, čo by znamenalo, že mladí ľudia pod určitý vek by mohli používať sociálne siete len so súhlasom rodičov. Toto opatrenie by sa mohlo dotknúť až 15 % populácie EÚ.
  2. Zmeny v zobrazovaní reklám – Meta upravuje spôsob zobrazovania reklám na Facebooku a Instagrame v EÚ. Používatelia si budú môcť vybrať medzi personalizovanými reklamami alebo menej personalizovanými reklamami, ktoré budú založené len na obsahu, ktorý si pozrú počas danej relácie.
  3. Pokuta pre Facebook – EÚ varovala spoločnosť Meta, že môže dostať pokutu, ak neprestane tvrdiť, že Facebook je „zadarmo“. Regulátori kritizujú obchodný model „pay or consent“, kde používatelia buď súhlasia so zberom údajov, alebo si musia zaplatiť za používanie Facebooku bez reklám

Zdroj: internet, Foto: touchit.sk

Related Post

Pridaj komentár